Rotary Arendonk heeft als één van haar goede doelen de steun aan vzw Ekimanyelo. De doelstelling is betaalbaar en degelijk onderwijs aan te bieden voor de jongeren uit de regio. Speciale aandacht gaat naar meisjes omdat die nog te vaak vroeg de schoolbanken verlaten. Deze organisatie neemt de uitbouw van een school in Lodja Congo ter harte. Deze school, ontstaan uit privé initiatief, telt momenteel een 1.500 leerlingen waarvan een 500-tal meisjes. In 2013 is men gestart met de bouw van een school en in september 2013 zijn de eerste lessen gestart. Op dit moment zijn er meer dan 1500 leerlingen waarvan een 600-tal in de basisschool en 900-tal in de secundaire afdeling. De eerste leerlingen namen ondertussen deel aan het centrale examen op het einde van het secundair onderwijs en behaalden zeer goede resultaten, ver boven het Congoleze gemiddelde. In het verleden steunde R.A. dit project al door te zorgen voor de volledige inrichting van een bibliotheek en dit voor een bedrag van € 3.000,-.
Een omheining ter beveiliging is door Rotary Club Arendonk mogelijk gemaakt voor een bedrag van € 780,-.

De school momenteel een probleem dat sommige meisjes wegblijven omwille van de sanitaire voorzieningen. Er zijn namelijk maar vier Franse toiletten, zonder stromend water, beschikbaar. Samen met Ekimanyele zal Rotary Club Arendonk dit aanpakken door mee te helpen met de financiering van een waterput, pompinstallatie en de bouw van een compleet sanitair blok met toiletten en wastafels voor zowel de kleuters, als de leerlingen van basis en middelbaar. Hiervoor is een bedrag van € 5.000,- voorzien

Meer informatie op de website: http://home.scarlet.be/ekimanyelo.